Pozérství

1. května 2017 v 16:20 | Wnaty |  (Ne)všednosti
Mám kolem sebe tolik pozérů, že mám někdy chuť vydrápat si oči, abych nemusela vidět tu povrchnost okolo mě. Aktuálně je v mém životě všudypřítomná a setkávám se s ní denně. Běžně se jedná o několik rolí, do kterých se lidé staví, které bych v dnešním článku ráda shrnula.

A poznámka na začátek - nezapomínej, že tu nedefinuji pozérství obecně, ale falešné role, kterých se pozéři z mého okolí ujímají nejčastěji.


V první řadě začnu asi rolí, která se v mém okolí vyskytuje asi v největším množství. Jelikož studuji uměleckou školu, která je tak celá trochu underground, není výjimkou se tu setkat se všemožnými styly a názory. Bohužel, dřív mi přišlo, že každý byl jiný a osobitý a jak šel čas, vyformovala se na škole jistá skupina na sobě nezávislých lidí, kteří propadli proudu "undergroundových trendů", dá-li se to tak nazvat. Dejme tomu, nejhorší na tom všem ale je, že právě tyto lidé jsou schopní nařknout všechny ostatní, jak jsou strašně neoriginální, jednoduší a povrchní. Však oni jsou přece úplně stejní!
Tuto sektu bezpečně poznáš podle několika rysů. Undergroundoví pozéři nosí vytahaná trička, obří bundy, slečny chodí nenamalované a nejlépe bez podprsenky, nebo maximálně ně s krajkovanou či sportovní podprsenkou bez kostic. Secondhand je jejich druhým domovem. U děvčat je zcela běžný kratší sestřih a když je k němu ofinka! Obvykle kouří, rádi pijí víno. Jsou hrozně #art - mají nakloněno ke kreativním činnostem. Profily na sociálních sítích těchto existencí jsou plné mindfuck obrázků, rozmazaných fotek, fotek lučního kvítí, fotek bledých rukou, plné poetických textů, které nedávají nám obyčejným ovcím smysl. Cílem jejich života je nalézt cíl jejich života, jejich postoj je plný negace a zármutku. Možná je lze stručněji popsat spojením "novodobí dekadenti".

Další pózou, která mi poslední dobou pije krev je póza typu "sluníčkovská bloggerka". Tyto, obvykle slečny, zásobují své instagramové profily naaranžovanými fotkami s kyticemi uschlých květin, truhliček, starodávnými šperky a svíčkami, na selfíčkách se nepřirozeně přirozeně usmívají, chodí nastrojené v šatech a sukních, jsou nadměrně pozitivní, uměle milé a tváří se, že jejich život je vyrovnaný a bezchybný. Rády něco tvoří. Popisky k jejich fotkám, jejich články nebo komentáře jsou plné symbolů srdíček ♥. Jsou více zaujaté zdravým životním stylem a není výjimkou, že mají nakloněno k takovým těm cruelty free, fair trade a bio věcem.

Poslední pózou, která mě rozčiluje, je póza takové té "americké bloggerky". Tyto slečny nosí značkové oblečení a podléhají módním trendům daného roku, nosí zlaté hodinky a drahé šperky. Mají rády výrazné spodní prádlo, bohatě zdobené krajkou, podprsenky nejlépe push-up, aby vynikly jejich vnady, i když mnohdy třeba nemají moc co ukázat. Žehlí si vlasy, obvykle se výrazně malují, mají rády kosmetiku. V jejich šatníku najdete spoustu elegantního oblečení, chybět nesmí kožíšek, ale rozhodně tu najdete i plno crop topů a sportovně laděných outfitů. Tyto slečny se totiž několikrát týdně dřou v posilce, na instagramu se nikdy nezapomenou pochlubit tím, jak zdravou a dobrou měly snídani. Jejich denním chlebem je avokádo. Obvykle randí s vysekanými borci, kteří jim nosí bohaté kytice čerstvých růží, jejichž fotka opět nemine sociální sítě.

K závěru se snad jen hodí zmínit, že každý by si měl uvědomit, jak by chtěl být kým vnímán a podle toho se také prezentovat. Nejsem povrchní když řeknu, že nejen na vzhledu, ale na celkovém dojmu z jedince prostě záleží. A teď nemluvím o tom, když má člověk křivé zuby, nebo malé oči. Mluvím o tom, jakou image si dotyčný vytvoří, ať už tím, do čeho se obléká, nebo tím, jaké myšlenky a názory pouští do světa.
Tímto článkem také neříkám, že pózy, do kterých se lidé staví, jsou špatné. Dotyčným třeba mohou maximálně vyhovovat a mohou se v nich cítit dobře. Nikomu nic neberu, nikomu nic nevyčítám. Jen jsem tím už zkrátka přesycená. Dělím se o to, co vidím kolem sebe a co mně osobně přijde naprosto absurdní a komické. Chci snad pouze upozornit na všudypřítomnou faleš a sdělit, že když si vytvoříš falešnou image jen proto, abys šel/šla s davem, možná tím víc lidí akorát odradíš, než zaujmeš. Buď sám/a sebou.

Co Ty a pozerství? Setkáváš se s podobnými typy také? Nebo znáš nějaké jiné, které Tě štvou? Poděl se v komentářích. Jsem zvědavá, jaké reakce tento článek vyvolá!
 

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 1. května 2017 v 16:53 | Reagovat

Já naštěstí nikoho podobného neznám :D Ale musí to být mazec s někým takovým komunikovat :D

2 violetnikol violetnikol | Web | 1. května 2017 v 18:08 | Reagovat

Myslím, že ne každý takový se snaží býti pozérem. Někomu se zkrátka tyto trendy líbí a být součástí nějakého trendu jim je příjemné. S módními trendy to ani kdysi nebylo jinak. Teď se to jen vrací. A je to v podstatě i lidské. Jít s proudem. Akorát teď je to tak, že lidi jdou s proudem, ale tvrdí, že s ním nejdou. Zkrátka, skoro každý chce být ta unikátní sněhová vločka, hehe.

Nicméně, já takové věci neřeším. Ať si každý nosí a dělá co chce, důležité je pro mě to jak se mám já a co se líbí mě. Ostatní mi můžou být ukradení.

3 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 1. května 2017 v 19:01 | Reagovat

Musím říct, že tvým článkem jsi přesně vystihla mé myšlenky, cítím to naprosto stejně!
S pozérstvím se setkávám na každém kroku a jelikož chodím také na soukromou uměleckou školu, velmi naivně jsem si myslela: ,,Tady se přece žádný rozdíly mezi lidmi dělat nebudou"...ha! A ono tomu je přesně naopak, jako na kterékoli obyčejné státní škole.

Proto mi to přijde tolik absurdní, že studuji na místě, kde by se každý mohl inspirovat od každého, předávat si zkušenosti, bavit se o umění...místo toho se navzájem pomlouvají, navenek si užívají jejich "high životy", na sociálních sítích sdílejí s falešnými úsměvy nápadné slovíčkaření odkazující na jejich drogovej způsob "přežívání" a stále více se utápí v "depkách", či se snaží upozornit na to, jak moc jsou nepochopení.
A to je jen jedna z mála kategorií, kterou jsem tu jmenovala, vlastně bych mohla pokračovat donekonečna.

Řekla bych, že těch pár jedinců, co se přinejmenším snaží být ve společnosti sami sebou, jsou za to nejvíce odsuzováni...

4 Dorian Dorian | Web | 1. května 2017 v 19:48 | Reagovat

Musím souhlasit s [2]: Nikol, ne vždy musí jít přímo o něco silně nuceného. Může to být člověk, který se jen v něčem našel a na konci dne sejde přesně a pouze na tom, zda-li se v tom člověk cítí dobře. Samozřejmě pokud mají tendenci soudit ostatní, to už problém je. Ale i tak je, v zájmu duševního zdraví, fajn mít podobné lidi na háku .. slovy jednoho moudrého barmana, "Co mi není rovno, po tom je mi hovno".

5 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 1. května 2017 v 22:17 | Reagovat

[2]::[4]:: Právě o tomhle píšu v předposledním odstavci, cituji: "Tímto článkem také neříkám, že pózy, do kterých se lidé staví, jsou špatné. Dotyčným třeba mohou maximálně vyhovovat a mohou se v nich cítit dobře. Nikomu nic neberu, nikomu nic nevyčítám. Jen se dělím o to, co vidím kolem sebe a co mě osobně přijde naprosto absurdní a komické.".

[3]:: "Odkazují na drogovej způsob "přežívání" a stále více se utápí v "depkách", či se snaží upozornit na to, jak moc jsou nepochopení." - naprosto trefné pro první skupinu, mnou nazývanou "novodobí dekadenti". Díky moc za doplnění :-).

6 klavesnicetuka klavesnicetuka | Web | 2. května 2017 v 10:38 | Reagovat

Mně přijde že tohle je prostě typická střední škola...když mé generaci bylo náct, taky jsme se hledali a mysleli jsme si, jak my zrovna nejsme cool...v podstatě z toho člověk vyroste..
Najde si práci, kde musí chodit slušně oblečený ale na pivo s přáteli si klidně vezme vytahaný tričko bez podprsenky..
zruší profil na faceoobku, protože nemá čas na hovadiny a už vůbec na to fotit si snídani

7 Kory Kory | Web | 2. května 2017 v 10:39 | Reagovat

Nedávno jsem psala v podstatě o první skupině podobnej článek, ale vůbec jsem to nevystihla tak přesně jako ty. Nejhorší je, že mám pocit, že každej z nás (nebo já teda rozhodně) se staví do nějaký pozice, jak chce před lidmi vypadat, a prostě člověk sám u sebe nedokáže objektivně vidět, jestli ten jeho styl je zrovna ten originální, nebo je jen další ovce v davu, protože každej chce bejt jedinečnej...

8 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 2. května 2017 v 13:58 | Reagovat

[7]: Souhlasím. Jinak článek na Tvém blogu jsem si přečetla, v podstatě mluvíme o tom stejném, docela se to vzájemně hezky doplňuje :-).

9 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 4. května 2017 v 8:32 | Reagovat

No ale podle posledních výzkumů nošení podprsenky ohrožuje ženy, a zvlášť prý škodí podprsenky s kosticemi!

10 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 4. května 2017 v 9:14 | Reagovat

Musim říct, že od doby, co chodim na techniku tohle moc nepotkávám.. Sem tam na internetu, ale nijak extra...
Samozřejmě doma se dost pozérů najde, hlavně máme docela dost bohémů a podobných záležitostí :D Vadí mi to až ve chvíli, kdy jejich názory popíraj jejich vzhled nebo chování.. Jako kdybych já řekla "mít červený vlasy je hrozný".. Tak to prostě nefunguje :D

Jednu dobu moje kamarádka tvrdila, že je profesionální pozér. To se prý pozná podle toho, že jsi každý den někdo jiný.. Tak trochu. U ní hlavně vzhledově.

11 Lavande Lavande | Web | 4. května 2017 v 10:30 | Reagovat

Já nemám ráda hlavně kluky - pozéry, všichni mají culíčky jak přes kopírák, vaky na zádech, chodí podobně oblíkání a říkají jen samé vole a kámo a když je pak potkáte někde bez jejich kámošů, jsou najednou úplně jiní.

12 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 4. května 2017 v 11:06 | Reagovat

Moc hezky sepsaný! Musím bohužel říct, že v těch tebou zmiňovaných pózách poznávám určité jedince. Asi je vidět, že těmahle věcma začínáme být jaksi "přesycení", že se k tomu musíme už i vyjadřovat. Nedávno jsem psala článek na lehce podobné téma, ale u mě je to spíš o tom, jak moc se kdo musí prezentovat na sítích, no.

13 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 4. května 2017 v 11:48 | Reagovat

[9]: Abychom se pochopily, já nemám  vyloženě nic proti tomu, když holky nosí podprsenky bez kostic, nebo je nenosí vůbec - jen mi vadí, když je to v rámci nějaké pózy, než v rámci osobního přesvědčení. To samé platí o každém ze zmiňovaných rysů.

[10]: Já se zkrátka pohybuji v kruzích, kde se takových lidí vyskytuje hromada. Tak jsem to tu chtěla trochu vyfiltrovat.

[11]: Vím o nich, ale naštěstí se s takovými běžně nepotkávám. Díky za doplnění :-).

[12]: Děkuji Ti! Ano, vystihla jsi to dokonale, jsem tím přesycená. Prostě nechápu, proč se někdo musí navenek takhle přetvařovat s nadějí, že je originální, přitom je jen součástí jiného stáda. A nepsala bych ten článek, kdybych neměla kolem sebe množství příkladů, které mi potvrzují, že většina lidí z takových skupin hraje toto divadlo jen aby si získali pozornost, nebo se zařadili mezi lidi, mezi kterými se vlastně ve výsledku stejně necítí dobře. Nátlak médií, společnosti, řekla bych.

14 Kim Lula Kim Lula | Web | 4. května 2017 v 14:08 | Reagovat

Osobně bych se podělila se zkušenostmi na toto téma z úplně jiného soudku vzhledem k tomu, že se pohybuju ve zcela odlišné komunitě, kde se vyskytuje docela dost… výskytů, které mi zvedají krevní tlak. V podstatě úplně odbočím od školního prostředí, protože – naštěstí – jsem se dostala na fakultu plnou vcelku normálních lidí (tedy – záleží na úhlu pohledu, všeobecně cokoli, co má v popisku práce slovo „filozofie“ nikdy nebude… normální. Okey, budu upřímná, jsme banda idiotů, ale nikomu to nevadí…), se kterými nemám nejmenší problém.
Ale k věci. Přispěla bych něčím asi trošku nezvyklejším, a to je komunita zažraná do asijské (vesměs korejské) hudby a kultury. A tak. Nebudu to ani moc rozvádět, akorát se tuhle podělím o ty nejdojímavější druhy fanoušků, kteří přivádějí mé chování do stavu „touhy tíhnout k velice násilným činům“.
Asi to ani nebudu nijak škatulkovat. Nejvíc mě dokáží rozčílit lidé, kteří se ohánějí oblíbenou frázi „Miluju ty kluky!“ – po prvním songu, který od nich slyší a dokáží hodiny mluvit jen o tom, jak jsou dotyční rozkošní a krásní. A pak se vyskytne najednou jiná skupina a koloběh se opakuje, přičemž chudáčci původní skončí v koši.
Ještě horší je varianta: „Miluju ty kluky strašně moc, ale prosím tě, říkej jim přezdívkami, které používají na stage, jinak je nepoznám!“ – to je mi láska, když nemáš ani tolik slušnosti, abys věděla, jak se doopravdy jmenuje. Jako okey, brala bych, kdyby „miluju je“ bylo synonymum pro „líbí se mi“, ale věř mi, ne, tohle je myšleno skutečně a jen v tom jednom váznamu, kdy „miluju ho“ = „chci si ho vzít, mít s ním dvě děti, psa a dům na pláži“ (Kdyby takovýmto slečnám bylo aspoň 10-15, okey, ale toto jsou… dospělí jedinci…).
A dalším takovým typem naprosto fascinujících osob je 90% celé fanouškovské komunity, která miluje své idoly až za hrob, ale stačí, aby ti chudáci udělali něco, co se fanouškům nelíbí, láska okamžitě sublimuje a dopadá to takto: „Nezasloužíš si žít! Spáchej sebevraždu! Vypadni ze skupiny!“ Popřípadě se rozhodnou jim pomoct bělidlem nalitým do pití nebo únosem, zavražděním a následným rozpitváním jejich domácího mazlíčka, kterého jim pak vcelku milostivě pošlou domů v krabici – tedy to, co z něj zbylo. K tomuto typu bych zařadila i osoby, které jsou schopny utratit celou roční výplatu za to, aby měli komplet všechna alba milované skupiny, ale jakmile tu skupinu definitivně opustí třeba jeden člen nebo se skupina rozpadne, všech věcí s nimi souvisícími se okamžitě zbaví a dělají se, že ta skupina nikdy neexistovala. To je mi taková láska, že bych z toho dojetím brečela.
Inu srandy kopec, co ti budu povídat.
Nejsem si jistá, zda je to příspěvek vhodný tomuto tématu, nicméně se už dlouho chystám napsat článek s podobným obsahem, a tak mě při čtení tvého článku napadlo takto reagovat. S tvým článkem jinak v podstatě souhlasím, podobné… zážitky mám ještě ze střední, to byla hotová apokalypsa. Nicméně to už bylo zatraceně dávno, takže bych jen těžko zvládla napsat podobný článek nebo nějak podobně reagovat, moje paměť je docela… chabá, řekněme.
No, doufám, že něco z mého… vyjádření dává aspoň trochu smysl, že nejsem až tak mimo téma a že nikoho nepohoršuju nebo neurážím (což se mi stává často…) (Pardon.)

15 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 4. května 2017 v 14:56 | Reagovat

[14]: Díky za příběh, řekla bych že sem patří.

16 Linn Linn | 4. května 2017 v 15:02 | Reagovat

A jak se oblékáš ty, Wnaty?

17 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 4. května 2017 v 17:25 | Reagovat

[16]: Není to jen o oblékání, je to o celkové prezentaci toho člověka.
Pokud tě zajímá, co nosím já, tak nemám vyloženě vyhraněný styl, když se mi něco líbí, koupím si to. Taky se snažím kombinovat různé kousky oblečení s možnými doplňky, občas mám něco víc ležérního, občas elegantního, občas kontroverzního.

18 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 4. května 2017 v 19:27 | Reagovat

Ježiš, no a co, ty jsi taky pozér, každej je pozér a obecně...každej, kdo se nějak kultivuje se dá označit za pozéra. Pozér maximálně není potulný asketa, který se poté, co předal majetek svým synům, vydal do ašrámu. Ale i těch je v dnešní době pěkně málo, takže asi tak.

19 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 4. května 2017 v 19:33 | Reagovat

[18]: Fajn, zkusím sem hodit nějakou definici:
pozér - člověk libující si ve strojenosti, dávající najevo svou důležitost, předstírající pro okolí jiné zájmy, vzdělání apod., než skutečně má
zdroj: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/pozer

Ne, já opravdu nejsem pozér :-). Díky za přínosný komentář.

20 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 4. května 2017 v 19:38 | Reagovat

[19]: To se nevylučuje, určitě pro někoho jsi pozér. Všichni jsou pozéři.

21 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 4. května 2017 v 19:50 | Reagovat

[20]: Ne každý má potřebu na sebe strhovat pozornost předstíráním. Pokud si stojíš za tím že ano, well, pak máme odlišný názor.

22 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 4. května 2017 v 19:54 | Reagovat

[21]: Už jenom poukazování na chyby ostatních je také určitý druh poukazování na svojí osobnost a na to, jak jsi oproti druhé straně "lepší". Takže tak. Ale to je uplně normální věc, člověk si ani neuvědomuje, že něco předstírá a dělá to každej.

23 big dude big dude | E-mail | 5. května 2017 v 7:53 | Reagovat

nechci byt fake deep ale bavi vas nesnaset holky kvuli tomu, co se jim libi, cant relate

24 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 5. května 2017 v 12:06 | Reagovat

Zvlášť takoví "jsem hrozně originální a #deep" mě štvou. Ale na druhou stranu, každý se do něčeho stylizujeme, i když si to neuvědomujeme. Snažíme se ovlivnit, jak nás budou ostatní vnímat. A koneckonců i tihle, o kterých píšeš, pravděpodobně věří tomu, že takoví opravdu jsou, nevnímají to jako pózu.

25 R. R. | Web | 5. května 2017 v 13:34 | Reagovat

moje pozerství je v předstírání všech výše jmenovaných věcí a jejich parodovaní na sociálních sítích :D první typ jinak znám fakt dobře, i když mi to taky úplně sympatický není. ale ať si dělá kdo chce co chce :)

26 m. m. | E-mail | Web | 5. května 2017 v 21:05 | Reagovat

Nevím, jestli bych to nazvala rovnou pozérstvím, ale vnímám poměrně silně mezi lidmi opakující se vzory. Čím víc nových lidí potkávám, tím víc se to opakuje a tím vzácnější mi jsou lidi, kteří jsou unikátní a upřímní a opravdoví. Těch je fakt málo.

Ale jsem si vědoma toho, že i já sama se často chtě nechtě řadím k různým pózám a trendům, ať už to, že instagramuju, nebo že se snažím mít čtené články, a tak následuju různé tipy na to, jak by měl článek vypadat, nebo v oblékání a vzhledu, byť v těchhle směrech jsem dost laxní a neochotná se o něco výrazně snažit. Být úplně sama sebou, to pro mě asi přece jen docela často ustupuje do pozadí, zvlášť na tom blogu nebo obecně internetu, protože se snažím si tu pěstovat nějakou image a "značku", abych s tím pak někdy potenciálně mohla něco dělat a třeba z toho mít prachy.

Já asi nejvíc nesnáším módní pozérky a pozéry, co musí mít vždycky všechny poslední trendy, a lidi, co obecně pózují tím, že si kupují věci, které přitom doopravdy nepotřebujou. Lidi, co pak mají plnej byt krámů, šmuků, oblečení a všeho, a přitom 80% z toho nenosí a nepoužívají. To je totiž asi nejrozšířenější póza. Lidi si kupujou, protože chtěj kupovat a zaplácnout nějakou díru, protože se chtějí zabavit a rozptýlit, nebo protože chtějí sami sobě nalhat, že jsou někdo, kdo nejsou, nebo že dělají něco, co přitom nedělají - třeba koupit si boty na běhání a neběhat, koupit si permici do posilovny a pak tam nechodit, zato ale všude vykládat, že jsem si koupila permici do posilovny.

Podobnými hříchy jsem taky bývala vinna, tak se to snažím nesoudit až tak přísně, ale vadí mi lidi, co si to vůbec neuvědomují, nebo co se vůbec nezajímají o péči o prostředí a umírnění svého negativního dopadu na něj, a nakupují jen skrz vlastní ego a potřebu světu něco ukázat.

Ale to je zase problém mého ega. Čím víc se o něco snažíš zajímat a pracovat na tom, tím víc tě štvou lidi, kteří se vůbec nesnaží a to tvoje snažení třeba ještě shazují. Hlavně že pak hodí na instagram fotku, jak si dali ve Starbucksu kafe se sojovým mlíkem místo pravého, hashtag vegan.

27 B B | Web | 6. května 2017 v 7:30 | Reagovat

Líbí se mi jak kritizuješ sluníčkové bloggerky :D nebo ty, co se "více zajímají o zdraví životní styl" (to radši ani neklikej na můj blog) Na jejich obranu musím říct, že negativními věcmi se nikdo rád nechlubí, ale vyumělkovaný falešný úsměv teda taky nesnáším a je to jeden z důvodů proč nemám instagram :D

28 V. V. | Web | 6. května 2017 v 10:09 | Reagovat

Upřímně, každej je tak trochu pozér, pokud je pozérství to, co popisuješ.
Hold tu prostě vždycky bude několik skupin/proudů/nebojaktonazvat a vždycky se bude ten či onen člověk s něčím ztotožňovat, bude sdílet své názory s dalšími podobnými lidmi.
Nechci říct, že musíš být stejná, oblíkat se jako "americké blogerky", být "depkař" a sdílet to na tumblru, nebo jíst zdravě a konzultovat to s ostatními nadšenci, ale pokud se ti něco líbí, tak nevidím problém v tom, se s tím ztotožnit.

29 vyšruganá es vyšruganá es | Web | 6. května 2017 v 16:00 | Reagovat

Ha, tak přesně v tý první skupině se pohybuju. Dalo by se říct bublině. Jsem jí součástí, ač nejsem na umělecký škole. Přečti si něco o Bobu Dylanovi, kterej byl z pozérství květinovejch dětí ke konci fakt znechucenej, to se ti bude líbit.
Upřímně, proč to těm lidem zase brát, že, když se jim to líbí. Co vůbec má kdo co kecat do toho, jestli si staví svou pózu, nebo to myslí vážně, nebo co vlastně chceš?

Jo pozérství mě štve taky, ale každej je pozér. Pak vysvstává otázka, kde je vlastně ta hranice pozérství. A když to není pozérství, tak je to co?

30 Ivone Ivone | 6. května 2017 v 16:08 | Reagovat

[19]: Definice, dobře že si ji zde zveřejnila. Podle dané definice jsou pozéři jen ti, kteří si na něco hrají a ve skutečnosti jsou úplně jiní, ale osoby co jsi v článku popsala mohou klidně tento styl opravdu milovat a cítit se v něm jako 'doma', takže to za pozérství označit nemůžeš. To už je životní styl a to je z úplně jiného soudku.
Znám mnoho lidí jak s druhé skupiny lidí tak z té třetí a všichni jsou takoví i v běžném životě, takže bych trošku brzdila a neházela všechny do jednoho pytle, což v článku děláš. Celkově článek působí, jako kdybys pozérství nedokázala oddělit od výše zmíněného životního stylu, takže ještě jednou děkuji za zveřejnění definice, protože tím sis tak trošku podkopla nohy...

31 krasny-clovek krasny-clovek | Web | 6. května 2017 v 18:41 | Reagovat

To, co popisuješ, nemá moc s pozérstvím společného. Nevíš vůbec nic o autenticitě jejich názorů. Některé formy těch mód a stylizací, které popisuješ, případně nějaké podobné, mne také vytáčí a iritují, ale to nic nemění na tom, že to nutně nemusí být pozérství.

32 zuzana koubkova zuzana koubkova | Web | 7. května 2017 v 9:57 | Reagovat

Tak já nevím... nelíbí se ti holky, co chodí ve vytahaných trikách se sekáče, nelíbí se ti holky, co chodí v šatičkách, nelíbí se ti holky, co nosí značkové věci... Prosím tě, a co nosíš ty? Montérky? Nebo chodíš nahá? To, co popisuješ, není pozérství, je to vkus, Wnaty, vkus...

33 mysteriouswolf mysteriouswolf | E-mail | 7. května 2017 v 11:54 | Reagovat

Víš ty co? Nech brouka žít. Člověk má být prostě takový, aby byl sám se sebou spokojený. A životní styl všeobecně prostě nemusí být nutně pozérství.

34 Bianca Bianca | Web | 7. května 2017 v 13:08 | Reagovat

To je sranda, tiež zopár takých ľudí poznám, no hlavne poznám tých "amerických" :D

35 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 7. května 2017 v 14:55 | Reagovat

[23]: Ne že bych nesnášela někoho, komu se něco líbí, ale nemám ráda ty lidi, kteří si hrají na něco, co nejsou.

[24]: Jasně, že každý se chceme určitým způsobem vyhranit, ale u některých mi to přijde přespříliš. A proto tu o nich píšu.
Jinak několik lidí z těch typů o kterých píšu moc dobře znám a právě tím, že vím, jací jsou ve skutečnosti mě štvou tím, na co si hrají a věř, že oni to moc dobře ví :-).

[25]: Však říká, nikomu nic neberu, jistě že si každý může dělat co chce, já na to mám jen svůj subjektivní názor.

[26]: Chápu a souhlasím.

[27]: Nesmíš to trhat z kontextu. Mně vyloženě nevadí ty, co jsou takový víc do přírody, však když si prolistuješ můj blog zjistíš, že se s nimi v mnohém shodnu. Mě vadí přesně ta daná šablona, do které se lidi hromadně stylizují jenom proto, že je to teď šik.
Jinak je pochopitelné, že se nikdo nebude chlubit negativními věci, ale o tom tu nemluvím. Mluvím tu o té falši.

[28]: Opět, opakuji, popisuju tady ty zaběhlé šablony, jednotlivé názory, činnosti, mi jako takové nevadí.

[29]: Jej a dočetla jsi to do konce? Předposlední odstavec, doslova cituji: "nikomu nic neberu". Já nikomu nic nenakazuju, nikomu do ničeho nekecám, jen sděluji svůj názor na celou tu šaškárnu. Nežijeme náhodou v demokratickém státě?

[30]: Tento článek je takovým mým vyfiltrováním toho, s čím se denně setkávám, ty lidi znám, vím jací byli předtím, vím jací jsou teď a jsem si jistá, že za deset let tací rozhodně nebudou. Snažila jsem se tu popsat ty role, do kterých se lidé z mého okolí staví, jistě že tu jsou lidi, pro které je toto životní styl, ale to je tak desetiprocentní skupina a ke všemu to bývají ti, co ty trendy určují.

[31]: Je fakt, že každému z nich do hlavy nevidím, ale ten text je odvozen od toho, co důvěrně znám a většina těch případů jsou pouze herci, jejichž role je za pár let omrzí.

[33]: Sama chodím nakupovat do sekáče, sama mám šaty, sama mám značkové oblečení. Další člověk co trhá hesla z kontextu. Vadí mi ty šablony, ne jednotlivé prvky.

[33]: Hluboce se Ti omlouvám za to, že mám vlastní názor.

36 ECLV ECLV | Web | 8. května 2017 v 11:40 | Reagovat

A víš že ti rozumím? Dokonce když jsem si to četla, tak jsem si hned vzpomněla na příklady z mýho života. Nejlepší jsou fotky těch "underground", kde mají zakrytý obličej dlaní držící cígo. To mě poser :D A takový ty nezávislý slečny co jsou evidentně alkoholičky, když teda chlastají litr vína každý večer během koukání na Sex ve městě :D
Hlavně aby jejich trend neovlivňoval můj život. Do tý doby je mi to šumák.

37 anglofilie anglofilie | 8. května 2017 v 14:13 | Reagovat

Netykejte mi prosím, zas tak dobře se neznáme.

38 Switch Switch | E-mail | Web | 8. května 2017 v 15:23 | Reagovat

Prostě to řekni - hejt na všechny xD

Ale jo, chápu to. Tenhle článek mě nasral a zároveň potěšil.

Ale já mám takový ten postoj IDC. Prostě ať si každý dělá co chce, já si taky dělám co chci, všichni šťastní, ne? :D

39 Itz Itz | Web | 8. května 2017 v 18:37 | Reagovat

A kdo jsi ty?

40 greenieindahouse greenieindahouse | 8. května 2017 v 18:37 | Reagovat

to je článek přesně pro mě, každej tejden se škatulkuju do jiný škatulky, rpostě tak, jak se zas mám, ale ty přehnaný slečny, tak ty mi taky pěkně pijou krev. Dycky říkám "bejt hezká jako ty, oblíkám se uplně jinak, nenápadně, aby se na mě někdo kouknul a řekl si, že taková hezkááá a tááák nenamyšlená" :D ale tohle asi zastávám jen já. Jinak - taky chodim na uměleckou, shodou okolností už asi pátým rokem a zažila jsem tam takovou zajímavou změnu. Když jsem tam tenkrát přišla, byla jsem jako v ráji - samí zajímavý lidi, každej jinej, každej svuj, žádný skupinky, všichni se všema. Potom tak nějak ty (pro mě tenkrát) hrozně hustý lidi odešli a přišlo jedno velký stejný stádo, parky bundy, takový ty nizoučký botičky a kdo ví, co všechno, ale letos nám teda přišli naprosto úchvatný prváci. Každej jinej, každej svuj, někdo jak 10ti letej, někdo jak 30ti letej, každej jinej, každej s jinou myšlenkou, mno prostě pecka. Doufám, že to teď zase nabere tenhle rozmanitej směr a vydrží, kdy je každej zapálenej do něčeho jinýho a nenechá se rozhodit tim, že ostatní jsou jiný. :-)

41 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 8. května 2017 v 20:01 | Reagovat

[36]: Když jsi s takovými lidmi denně v kontaktu věř, že Ti to začne vážně lízt na mozek, proto to filtruju tady :-D.

[37]: Vítej na internetu.

[39]: Wnaty, těší mě.

[40]: Doufám s Tebou :-).

42 anglofilie anglofilie | 8. května 2017 v 20:29 | Reagovat

Pani, nato ze si na umelecky bych cekala mensiho suchara.

43 Kill me/Kiss me Kill me/Kiss me | Web | 8. května 2017 v 22:45 | Reagovat

Páni, dokonale jsem se pobavila. :D vystihla si přesně moje pocity. :D

44 D€WXY D€WXY | Web | 8. května 2017 v 22:49 | Reagovat

S tím prvním máš pravdu. Není to pozérství, je to spíš vyšší forma sarkastickýho pokrytectví, přičemž většina těchto pozérů si ani sami bez pomoci nedokáží domyslet, že jsou to pozéři. A co si budeme vykládat, já jsem taky takovej. Sdílím na všech sociálních sítích totální sračky, a píšu trapný blog a splňuju většinu těch kritérií, které jsi použila pro první skupinu. Svým způsobem jo. Uznávám, máš pravdu. Jinak... To další, o čem píšeš, je naprostá krávovina. Zrovna ty by ses mohla klasifikovat do typické "sežrala Šalamounovo hovno a za každou cenu se musí ke všemu velice dospělácky vyjadřovat". Čím ti jako vadí holky, co chtějí vypadat hezky na svých instagramech? Čím ti vadí květiny na instagramech? Co ti vadí na holkách, co mají potřebu se chlubit svým ultraskvělým životem na instagramech? Vždyť tyhle sociální sítě akorát splňují svůj účel, každej se projevuje, jak může... :D Sorry za můj nesrozumitelnej komentář, snažil jsem se vyjádřit jako bych mluvil.

45 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 8. května 2017 v 23:02 | Reagovat

[44]:"...a za každou cenu se musí ke všemu velice dospělácky vyjadřovat"? Vyjadřuji se k tomu, co se děje v mém okolí a prostě se to snažím jen srozumitelně podat, that's all :-D. Názorové články na tomto blogu spočítáš, troufám si říct, na prstech ruky a tohle je snad první, který je ostře cílený, konkrétně na výše uvedené skupiny.
A čím mi vadí? Tím jak jsou falešné. Naprosto jednoduchý :-).

46 D€WXY D€WXY | Web | 8. května 2017 v 23:45 | Reagovat

[45]: žij a nech žít. tvůj blog taky určitě nikomu nevadí.

47 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 9. května 2017 v 8:03 | Reagovat

[46]: Poukazuju, sděluji svůj názor. Co je na tom zle? Nemám se vyjadřovat, aby se to snad někoho nedotklo? No tak.

48 D€WXY D€WXY | Web | 9. května 2017 v 8:48 | Reagovat

[47]: Ale mě se to nedotýká, ani náhodou. Jenom nechápu tvůj postoj, ale víš co... je mi to vlastně vcelku jedno. Blog máš jinak hezký. ;)

49 bydlenkabublicka bydlenkabublicka | Web | 9. května 2017 v 10:27 | Reagovat

Takže pozérství je hraní určité trendy role..? Tak to znám jen ze soc. sítí, v reálu ani ne.
Okolo mě žijí takoví ti Bíbrové nebo kundí missky, který ve 12ti vypadaj na zharcovanou porno 35tku, nebo sem tam minimálně nějakej gotiko rocker, ale tady fakt málo...spíš jsou, jak ty uvádíš, davové ty fotky.
To mi přijde trapnější.
Ty fotky špiček bot do kruhu ...květinové věnce, selfíčka na tyči, opakující se účesy a líčení, nástup boho stylu a festivalových věcí pořád dokola, rok co rok, stejně jako floral vzor na jaře a káro na podzim.... je to pořád dokola znásobené milionem.
Už to nudí, proto to nijak nesleduju.
Já sleduju sama sebe, jsem svá, jsem úžasná a nic mě netrápí. I když pár trendy fotek bych nafotit měla, to je fakt..díky za nápad !!!!

50 Amarry Amarry | Web | 9. května 2017 v 10:59 | Reagovat

Článek se mi líbil, hezky napsané. Nicméně si dovolím trošku nesouhlasit. Tedy hlavně asi s prvním bodem, co se týče undergroundových lidí. Chodí-li do sekáče a nosí-li sportovní/žádnou podprsenku, to bych ještě vzala jako životní styl. Trošku se v tom vidím (podprsenku nosím vždycky :D ). I když... Já jsem grunger-minimalista, takže nevím, zda se to taky počítá.

Nicméně s těmi fotografiemi a dalšími body bych souhlasila. Někteří lidi takoví jsou, ale na dalších vidíš, že to jsou, jak píšeš, pozéři. Nejsou to zkrátka oni a jen si na něco hrají. No, upřímně... Než jim drápat oči bych je politovala. Musej to bejt celkem nešťastný lidi ve svý podstatě. Bez vlastního stylu se musí žít těžce, když je každej druhej stejnej.

Vlastně mě tak napadá největší množství pozérů- slečny nakupující v obcohdech typu H&M, Gate a New Yorker, kde vždycky letí nějaká móda, a všechny jsou pak metalačky, další rok punkerky, pak zase kytičkový princezničky, popřípadě největší grungerky, při čemž většina z nich ani neví, kdo byl Kurt Cobain. Když to vezmu teda se špetkou nadsázky.

51 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 9. května 2017 v 12:05 | Reagovat

[50]: Jak jsem už několikrát psala, vadí mi ta celková šablona, ne to že někdo nakupuje v sekáči (taky tam chodím), nebo že nenosí podprsenku.
A co se vydrápaní očí týče, nepsala jsem, že bych je vydrápala jim, ale sobě, abych na to kolem sebe nemusela koukat :-). Jinak máš pravdu, je to snad i politováníhodné.

52 Amarry Amarry | Web | 9. května 2017 v 12:14 | Reagovat

[51]: Jasně, rozumím. A s těma očima... Moje nedbalost ve čtení :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama